کلمه کلیدی | بیا و یادبگیر

راهنمای انتخاب کلمه کلیدی

شاید در گذشته به قدری که امروز اهمیت دارد، مورد توجه قرار نمی گرفت. اما در مقاله نویسی امروز بدون انتخاب کلمه کلیدی حتی نمی توانید شروع به نوشتن یک مقاله کنید.

کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی یا کلید واژه ی کانونی، عنصری است که باعث نمایش یک صفحه یا یک پست در نتایج جستجو می شود. هر زمان که کاربری عبارتی را در موتور های جستجو سرچ کند، اگر آن عبارت جزو کلمات کلیدی سایت شما باشد، صفحه یا پست شما در نتایج جستجو به نمایش در می آید.

کلمه کلیدی یکی از ارکان مهم سئو است و می تواند به افزایش ترافیک و بازدید سایت شما کمک شایان ذکری کند. البته به شرط آن که به درستی انتخاب شود و توزیع مناسبی روی آن صورت بگیرد. در غیر این صورت می تواند باعث اسپم شناخته شدن وبسایت شما شود.

به دلیل همین اهمیت بالا است که افزونه های مطرح سئو در سیستم مدیریت محتوای وردپرس مثل رنک مث و یوست فیلدی جداگانه برای عبارت کلیدی در نظر گرفته اند تا چگالی و توزیع پذیری آن را به دقت زیر نظر بگیرند و بتوانند سئو داخلی وبسایت شما را تا حد امکان مثبت نگه دارند.

کلمه کلیدی چیست؟ | بیا و یادبگیر
کلمه کلیدی چیست؟ | بیا و یادبگیر

انواع مختلف کلمات کلیدی

به طور کلی کلمات کلیدی به دو دسته تک سیلابی (یک کلمه) یا چند سیلابی (چند کلمه ای) تقسیم می شوند که در ادامه ی این بخش به طور مختصر آن ها را به شما همراهان بیا و یادبگیر معرفی می کنیم.

  • کلمه کلیدی تک سیلابی

کلمه کلیدی تک سیلابی به کلماتی گفته می شود که به صورتی یک کلمه ای هستند. کلماتی مثل سئو، اسلاگ، ریدایرکت و از این دست کلمات جزو کلمات کلیدی تک سیلابی به حساب می آیند و رقابت در آن ها بسیار سخت تر و دشوار تر از کلمات کلیدی چند سیلابی است و زمان بیشتری را برای کسب رتبه از سئوکار می گیرد.

  • کلمه کلیدی چند سیلابی

کلمه کلیدی چند سیلابی به کلماتی گفته می شود که از قرار گرفتن چند کلمه در کنار هم تشکیل می شود که در اصطلاح به آن ها عبارت کلیدی هم گفته می شود. عباراتی مثل توزیع کلمه کلیدی و چگالی کلمه کلیدی که از کنار هم قرار گرفتن چند کلمه تشکیل می شوند در این گروه قرار می گیرند.

رقابت در کلمات چند سیلابی به مراتب ضعیف تر از کلمات تک سیلابی است و می توان به کمک آن ها با سرعت بیشتری به صفحات ابتدایی موتور های جستجو راه پیدا کرد. به همین دلیل است که بیشتر سئو کار ها در شروع کار استفاده از کلمات کلیدی چند سیلابی را به مشتریان خود پیشنهاد می کنند تا بتوانند سریع تر به نتایج مثبت برسند.

راهنمای انتخاب بهترین کلمه کلیدی

انتخاب کلمه کلیدی مناسب در دنیای امروز از هر زمان دیگری ساده تر است و می توان با استفاده از چند ابزار ساده و به کار گیری یک یا دو طرفند، به راحتی کلمه مورد نظر را پیدا کرد.

در این بخش، تیم آموزش سئو بیا و یادبگیر شما همراهان گرامی را با 4 روش ساده و کاربردی آشنا می کند که به کمک آن ها می توانید به راحتی کلمه کلیدی مورد نظر خود را پیدا کنید با استفاده از آن نوشته ی خود را به بهترین نحو بهینه سازی کنید.

  • خودتان را جای مخاطب قرار دهید

یکی از ساده ترین راه ها این است که خودتان را به جای مخاطب قرار دهید و شروع به جستجو کنید. در این استراتژی باید برای رسیدن به موضوعی که می خواهید، جستجو کنید تا بهترین عبارت را برای مقاله ی خود انتخاب کنید.

همچنین می توانید برای انتخاب بهتر، از افرادی که تخصصی در امر سئو ندارند کمک بگیرید. پاسخ هایی که از این افراد می گیرید دقیقا یک نمونه ی آماری است که می تواند در یافتن کلمه کلیدی به شما کمک کند.

  • استفاده از موتور جستجوی گوگل

یافتن کلمات کلیدی تک سیلابی چندان دشوار نیست و با کمی جستجو می توانید به سادگی یک انتخاب مناسب در این زمینه داشته باشید. اما پیدا کردن کلمات کلیدی چند سلابی همیشه یک فرایند زمان گیر است و باید از ابزار حرفه ای برای یافتن آن ها استفاده شود.

از جمله بهترین ابزار هایی که می توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی چند سیلابی از آن استفاده کنید موتور جستجو گوگل است. تنها کافی است وارد سایت google.com شوید و شروع به جستجو کلمات مورد نظر خود کنید. خواهید دید که با تایپ کردن یک کلمه گوگل چه پیشنهاد های جذابی به شما ارائه می کند.

با کمک گرفتن از گوگل شما به عباراتی دست پیدا خواهید کرد که بیشترین جستجو را در گوگل داشتند و همین امر شانس بیشتر دیده شدن وبسایت شما را افزایش می دهد و بازدید کننده های بیشتری را به سمت سایت شما هدایت می کند.

راهنمای انتخاب بهترین کلمه کلیدی | بیا و یادبگیر
راهنمای انتخاب بهترین کلمه کلیدی | بیا و یادبگیر
  • مراجعه به سایت Keyword.io

گاهی اوقات ممکن است گوگل هم نتواند پاسخ گوی شما برای پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب باشد. در چنین شرایطی می توانید به وبسایت های ارائه دهنده ی کلمات کلیدی مثل keyword.io مراجعه کنید.

این دست از وسایت ها به موتور های جستجو متصل هستند و می توانند پیشنهاد های جالبی برای انتخاب کلمه کلیدی به شما ارائه دهند. تفاوت عمده ی این وبسایت ها با موتور های جستجو این است که این سایت ها بر خلاف موتور های جستجو کلمات کلیدی را سازماندهی کرده اند و گستره ی وسیع تری از کلمات و عبارات کلیدی را در اختیار شما قرار می دهند.

  • جستجو در شبکه های اجتماعی

یکی از بهترین روش ها برای پیدا کردن عبارت کلیدی مراجعه به شبکه های اجتماعی و جستجو در آن ها است. شما همراهان بیا و یادبگیر می توانید در صفحاتی که موضوع مورد نظر شما در آن تحلیل می شود، کلمه ی مورد نظر خود را پیدا کنید.

همچنین می توانید با مطالعه ی کامنت ها کلمه یا عبارت مورد نظر خود را انتخاب کنید. کامنت ها در واقع همان پرسش هایی هستند که در گوگل نیز جستجو می شوند و پاسخ آن ها می تواند ترافیک عظیمی را به سمت وبسایت شما سرازیر کند.

راهنمای انتخاب بهترین کلمه کلیدی | بیا و یادبگیر
راهنمای انتخاب بهترین کلمه کلیدی | بیا و یادبگیر

در چه بخش هایی از مقاله باید از کلمه کلیدی استفاده کرد؟

حال که به اهمیت کلمه کلیدی پی بردید لازم است بدانید در چه بخش هایی از یک مقاله باید از آن استفاده کنید تا بازدهی آن به حداکثر برسد. چرا که استفاده ی بدون برنامه از عبارت کلیدی هیچ سودی برای کسب و کار شما در بستر وب ندارد.

توصیه تیم آموزش سئو بیا و یادبگیر به شما کاربران عزیز این است که حتما از کلمه کلیدی در عنوان مقاله و عنوان سئو خود استفاده کنید. همچنین لازم است از کلمات کلیدی در 70 درصد هدینگ های خود استفاده کنید. توضیحات متا و آلت تصاویر از دیگر بخش هایی است که استفاده از کلمات کلیدی در آن ها می تواند به بیشتر دیده شدن سایت کمک کند.

چطور یک کلمه کلیدی با کیفیت انتخاب کنیم؟

نکته ای که باید همیشه هنگام انتخاب کلمه کلیدی آن را در نظر داشته باشید این است که هر کلمه ی کلیدی ارزش کار ندارد و باید با انتخاب های درست به بیشتر دیده شدن سایت خود کمک کنید. در همین راستا توصیه می شود تا :

  • از عبارت های طولانی استفاده نکنید

از جمله مهم ترین نکاتی که باید در خصوص انتخاب یک عبارت کلیدی با کیفیت و مناسب مد نظر داشته باشید اندازه ی آن است. توجه داشته باشید که از انتخاب یک جمله به عنوان کلمه کلیدی خودداری کنید. کلمه کلیدی نباید بیش از اندازه طولانی باشد. چرا که گوگل و سایر موتور های جستجو را سردرگم می کند.

در صورتی که از افزونه های سئو مثل یوست یا رنک مث استفاده می کنید این نکته توسط خود افزونه به شما گوش زد می شود. کلمه کلیدی توسط این افزونه ها بررسی می شود و در صورتی که مناسب نباشد به مدیر سایت اطلاع رسانی می شود.

  • عدم استفاده از کلمات ربطی

کلمات ربطی مانند (از – به – یا – ی و غیره) که معنای خاصی را به کاربر انتقال نمی دهند را به عنوان کلمه کلیدی استفاده نکنید. این کلمات به گوگل و سایر موتور های جستجو هیچ کمکی نمی کنند و فقط موجب گیج شدن آن ها می شوند. این مورد، از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه موتور های جستجو قرار دارد.

چطور یک کلمه کلیدی با کیفیت انتخاب کنیم؟ | بیا و یادبگیر
چطور یک کلمه کلیدی با کیفیت انتخاب کنیم؟ | بیا و یادبگیر

آیا همه ی صفحات باید یک کلمه کلیدی داشته باشند؟

جواب این سوال را خیلی سریع و در یک کلمه می توان گفت. خیر، نیازی نیست تمامی صفحات شما کلمه کلیدی داشته باشند. صفحاتی مثل درباره ی ما و تماس با ما و از این دست صفحات نیازی به کلمات کلیدی ندارند.

بیشترین استفاده از کلمات کلیدی در مقالات و محصولات است که کاربران بیشتر با آن ها سر و کار دارند. مناسب است برای این دسته از محتوا ها حتما از کلمات کلیدی استفاده کنید تا موتور های جستجو آن ها را به کاربران خود نمایش دهند و سایت شما رتبه ی بهتری را به خود اختصاص دهد.

کلمه کلیدی چیست؟ | بیا و یادبگیر
کلمه کلیدی چیست؟ | بیا و یادبگیر
کلام آخر

انتخاب کلمه کلیدی یکی از مهم ترین فرایند هایی است که برای داشتن یک سئو عالی باید در نظر گرفته شود. انتخاب نادرست در این بخش می تواند به کلی مسیر و هدف مقاله و وبسایت شما را تغییر دهد و شما را به ناکجا آباد ببرد. پس سعی کنید با هوش عمل کنید و کلمات یا عبارات مناسبی را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

بررسی وبسایت رقبا
ابزار سئو