توزیع کلمه کلیدی | بیا و یادبگیر

توزیع کلمه کلیدی

اگر از همراهان قدیمی بیا و یادبگیر باشید و مقالات پیشین تیم آموزش سئو را در خصوص کلمه کلیدی و مشتقات آن مطالعه کرده باشید قطعا چندین و چند بار با عبارت توزیع کلمه کلیدی برخورد داشته اید.

مفهومی که از اهمیت ویژه ای در بحث سئو و بهینه سازی سایت ها برخوردار است و رعایت اصول و نکات آن می تواند در پیشرفت یک کسب و کار آنلاین در سطح وب و اخذ جایگاه بهتر در نتایج جستجو نقش به سزایی را ایفا کند.

منظور از توزیع کلمه کلیدی چیست؟

منظور از توزیع کلمه کلیدی استفاده ی به اندازه و به جا از کلمه یا عبارت کلیدی در همه ی بخش های یک محتوای متنی است. یعنی در استفاده از کلمه کلیدی نه انقدر زیادروی کنیم که باعث خسته شدن کاربر شویم و نه انقدر کم استفاده کنیم که در متن گم شود.

منظور از توزیع کلمه کلیدی چیست؟ | بیا و یادبگیر
منظور از توزیع کلمه کلیدی چیست؟ | بیا و یادبگیر

اهمیت توزیع کلمه کلیدی در سئو

توزیع کلمه کلیدی به صورت استاندارد باعث درک بهتر ربات گوگل از محتوای موجود در صفحات یک وبسایت می شود و به گوگل و دیگر موتور های جستجو در دسته بندی سریع تر و راحت تر آن محتوا کمک می کند.

در نتیجه فرایند سئو و بهینه سازی صفحات با سرعت بیشتر انجام می شود و در ادامه روند صعود به صفحات ابتدایی در نتایج جستجو نیز هموار تر خواهد بود.

برای درک بهتر این مطلب تصور کنید محتوایی را که توزیع کلمه کلیدی در آن به درستی انجام نشده است. در این صورت برای خزنده های موتور های جستجو مدت ها طول می کشد تا متوجه مفهوم و هدف محتوای پیش روی خود شوند.

از طرفی ممکن است با درک غلط از مفهوم محتوا و قرار دادن آن در دسته بندی اشتباه زمینه را برای نابودی محتوای شما (هر چقدر هم که خوب و درجه 1 باشد) فراهم کنند.

اهمیت توزیع کلمه کلیدی در سئو | بیا و یادبگیر
اهمیت توزیع کلمه کلیدی در سئو | بیا و یادبگیر

چرا باید به توزیع کلمه کلیدی در مقالات توجه کنیم؟

دو دلیل عمده برای توجه به بحث توزیع کلمه کلیدی در سئو وجود دارد. اول اهمیت ویژه ی این مبحث برای موتور های جستجو است و دوم تاثیری که در حفظ کاربر و افزایش مدت زمان حضور او در سایت دارد.

  • توزیع کلمه کلیدی برای موتور های جستجو

همان طور که کمی پیش تر به آن اشاره کردیم توزیع کلمه کلیدی به صورت مناسب و استاندارد با صعود سریع تر محتوای های یک سایت به صدر نتایج جستجو رابطه ی مستقیم دارد.

پس اگر می خواهید در مدت زمان کوتاه تری وبسایت خود را به کاربران گوگل معرفی کنید و درآمد سرشاری داشته باشید حتما باید به بحث توزیع پذیری کلمه کلیدی دقت ویژه ای کنید و کلمه یا عبارت کلیدی خود را به خوبی و به اندازه در سراسر متن مورد استفاده قرار دهید.

وقتی صحبت از اندازه می کنیم یعنی باید توزیع کلمه کلیدی در متن طوری انجام شده باشد که نه در استفاده از آن زیاده روی کرده باشید و نه به قدری کم استفاده کرده باشید که به نظر موتور های جستجو نیاید. چون در هر دو صورت اسپم شدن سایت در گوگل و دیگر موتور های جستجو محتمل است.

  • توزیع کلمه کلیدی برای کاربران

از دیگر دلایلی که به واسطه ی آن تیم آموزش سئو بیا و یادبگیر روی توزیع کلمه کلیدی تاکید دارد جلب نظر کاربر و جلوگیری از خروج سریع مخاطبین از سایت است. چرا که خروج سریع کاربر به معنای بی ارزش بودن محتوای سایت است و سبب دریافت امتیاز منفی از سوی گوگل می شود.

تصور کنید مقاله ای را که در خصوص میوه ای مثل سیب نوشته شده است. اگر کاربر هنگام مطالعه ی آن در بخش های مختلف محتوا کلمه ی سیب را نبیند یا در بخشی بیش از اندازه با آن برخورد داشته باشد و در بخشی اصلا نتواند آن را ببیند به احتمال زیاد وبسایت شما را ترک و برای پیدا کردن مطلبی مناسب تر به سایت های رقیب مراجعه می کند.

راهنمای توزیع استاندارد کلمه کلیدی

برای این که توزیع مناسبی از کلمه کلیدی در یک محتوای متنی داشته باشیم لازم است تا در برخی از بخش های خاص که بیشتر مورد توجه گوگل و دیگر موتور های جستجو است از عبارت کلیدی استفاده کنیم. قسمت های مثل…

  • توضیحات متا

از مهم ترین بخش هایی که باید حتما در آن از کلمه کلیدی استفاده کنیم متا دسکریپشن یا توضیحات متا است. این قسمت از مقالات به صورت ویژه تحت نظارت موتور های جستجو است و استفاده از عبارت کلیدی در آن ها نقش تاثیر گذاری در توزیع کلمه کلیدی دارد.

  • آلت تصاویر

فراموش نکنید که حتما از کلمه یا عبارت کلیدی خود در توضیحات تصاویر یا همان آلت تصویر استفاده کنید. چون موتور های جستجو به شدت روی این موضوع حساس هستند و انجام این فرایند را در توزیع پذیری استاندارد کلمه کلیدی بسیار مفید می دانند.

  • هدینگ ها

هدینگ ها از دیگر بخش هایی هستند که باید در آن ها از کلمه کلیدی استفاده کنید. به خصوص هدینگ های H1 و H2 که درجه ی اهمیت بیشتری برای موتور های جستجو دارند.

  • URL

اگر ساختار نامک یا اسلاگ URL های وبسایت شما فارسی است باید کلمه یا عبارت کلیدی خود را عینا در آن ها قرار دهید اما اگر از نامک یا اسلاگ انگلیسی استفاده می کنند پیشنهاد تیم آموزش سئو بیا و یادبگیر به شما استفاده از معادل انگلیسی کلمه کلیدی در URL صفحه ی مورد نظر است.

  • عنوان سئو

استفاده از کلمه کلیدی در عنوان مقاله یا اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم عنوان سئو نقش تاثیر گذاری در توزیع کلمه کلیدی دارد. فراموش نکنید که حتما در عنوان سئو از عبارت کلیدی محتوای خود استفاده کنید تا موتور های جستجو به درستی متوجه مفهوم و هدف وجود آن محتوا شوند.

  • بدنه

نیازی به گفتن نیست که اصل بحث توزیع کلمه کلیدی در بدنه ی محتوا انجام می شود. جایی که حجم بزرگی از متن در آن قرار دارد و توزیع مناسب در این بخش می تواند سرنوشت یک محتوا را به کلی تغییر دهد و زمینه را برای صعود آن به صدر نتایج جستجو فراهم کند.

راهنمای توزیع استاندارد کلمه کلیدی | بیا و یادبگیر
راهنمای توزیع استاندارد کلمه کلیدی | بیا و یادبگیر

چطور بفهمیم که توزیع کلمه کلیدی به خوبی انجام شده یا نه

برای اندازه گیری توزیع کلمه کلیدی نمی توان مانند مبحث چگالی کلمه کلیدی فرمول یا قاعده و قانون خاصی را مطرح کرد. عموما افراد کهنه کار با تکیه بر تجربه ی خود میزان توزیع پذیری کلمه کلیدی را تحت کنترل می گیرند. پس با این اوصاف تازه کار ها چه باید بکنند؟

برای افراد تازه کار بهترین راه استفاده از افزونه های سئو و در راس همه ی آن ها افزونه ی یوست سئو است. یوست در هر دو نسخه ی رایگان و غیر رایگان افزونه ی خود امکان اندازه گیری توزیع کلمه کلیدی را قرار داده است.

در نتیجه از لحظه ای که نویسنده شروع به نوشتن می کند فرایند اندازه گیری توزیع کلمه کلیدی به صورت اتوماتیک آغاز می شود و این افزونه با استفاده از چراغ های راهنمای سبز و قرمز خود نویسنده را از میزان توزیع پذیری کلمه کلیدی آگاه می کند.

به این ترتیب که اگر میزان توزیع کلمه کلیدی مناسب و به اندازه باشد این افزونه در کنار فاکتور توزیع پذیری چراغ سبز را روشن می کند و در صورتی که میزان توزیع پذیری بیشتر یا کمتر از حد توصیه شده باشد چراغ قرمز را به کاربر خود در کنار فاکتور توزیع پذیری نمایش می دهد.

چطور توزیع کلمه کلیدی را در محتوای خود بهبود دهیم؟

برای این که توزیع مناسبی از کلمه کلیدی در محتوای خود داشته باشید رعایت دو نکته ضروری است. اول این که به اندازه از کلمه کلیدی خود استفاده کنید و دوم پیدا کردن مترادف ها یا هم خانواده های کلمه کلیدی و بهره گیری از آن ها در متن، هر کجا که لازم است.

در قدم اول و طبق تجربه تیم آموزش سئو بیا و یادبگیر پیشنهاد می شود که در هر 100 کلمه از محتوای خود یک بار از کلمه یا عبارت کلیدی استفاده کنید. اما در صورتی که نیاز شد تا بیش از این مقدار از عبارت کلیدی خود استفاده کنید توصیه بیا و یادبگیر به شما کمک گرفتن از مترادف ها است.

به این شکل که یک بار از خود عبارت کلیدی و مابقی دفعات از مترادف ها و هم خانواده های آن در متن استفاده کنید. به این روش می توانید میزان توزیع کلمه کلیدی محتوای متنی خود را بهبود دهید و مطالعه ی مقاله ی خود را برای مخاطب جذاب تر کنید.

چطور توزیع کلمه کلیدی را در محتوای خود بهبود دهیم؟ | بیا و یادبگیر
چطور توزیع کلمه کلیدی را در محتوای خود بهبود دهیم؟ | بیا و یادبگیر
کلام آخر

تقریبا تمامی نکاتی که هر سئوکار یا مدیر سایتی باید در خصوص توزیع کلمه کلیدی بداند در این مقاله مطرح شد. اما اگر بخواهیم چکیده ای کوتاه از کل این مطلب را در انتهای کار بیان کنیم باید گفت که کلمه کلیدی باید در هدینگ ها، توضیحات متا، بدنه، آلت تصاویر، URL و عنوان سئو حتما استفاده شود.

همچنین توزیع مناسب و استاندارد کلمه کلیدی در سئو تاثیر زیادی دارد و می تواند به رشد هر چه سریع تر یک سایت کمک کند. پس با انجام نکاتی که در این مقاله آموزش داده شد با سرعت هر چه تمام تر از رقیبان خود در این رقابت سخت و نفس گیر پیشی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

چگالی کلمه کلیدی
هدینگ