سئو خارجی | بیا و یادبگیر

سئو خارجی

سوال، چرا علیرغم رعایت تمامی اصول و قواعد سئو داخلی و سئو تکنیکال باز هم نمی توانیم وبسایتمان را به رتبه های برتر نتایج جستجوی گوگل برسانیم؟ چرا هر چه که تلاش می کنیم و مطابق با قوانین موتور های جستجو پیش می رویم باز هم به نتیجه ی دلخواهمان نمی رسیم؟

پاسخ، چون هنوز تکه ی آخر پازل سئو را سر جایش نگذاشته اید. چون موتور های جستجو به وبسایت هایی که تنها بخشی از اصول سئو را رعایت و به مابقی توجهی ندارند هیچ وقت اجازه ی رشد نمی دهند. چون رتبه های برتر نتایج جستجو و به خصوص رنک 1 تنها متعلق به آن دسته از کسب و کار های آنلاینی است که در کنار سئو تکنیکال و داخل سایت توجه ویژه ای هم به سئو خارجی دارند.

سئو خارجی

سئو خارجی یا سئو خارج سایت مرحله ای از سئو است که تمام فرایند های آن در خارج از سایت شما انجام می شود. به عبارت دیگر سئو خارج سایت به مرحله ای از سئو گفته می شود که بیرون از سایت شما در جهت افزایش ترافیک و بازدید انجام می شود.

در راستای آموزش سئو و در مقالات سئو داخلی و سئو تکنیکال، هر آن چه که بیان کردیم داخل سایت انجام می شد و نیازی به انجام فعالیت بیرون از محدوده ی سایت نبود. اما سئو خارجی این چنین نیست و نیاز دارد که به بهینه سازی خارج از سایت نیز بپردازید.

هدف گوگل از این بخش از سئو بسیار واضح و روشن است. سئو خارجی این پیغام را به مخاطبین می رساند که حتی اگر بهترین سئو را در داخل سایت خود انجام داده باشید و بهترین محتوا ها را تولید کرده باشید، بدون همکاری با دیگر کسب و کار ها نمی توانید به بالا ترین جایگاه در موتور جستجو گوگل برسید.

سئو خارجی | بیا و یادبگیر
سئو خارجی | بیا و یادبگیر

تفاوت های سئو خارجی و داخلی

برای بسیاری از افراد که تازه به سمت علم سئو و یادگیری آن آمدند سئو داخل سایت و سئو خارج سایت به نظر شبیه به هم می رسد. اما باید بدانید که این طور نیست و کاملا با یکدیگر تفاوت دارند. هدف از سئو داخلی تولید و ارائه محتوای مفید به کاربران است، در حالی که سئو خارجی بیشتر روی تبلیغات محتوا تمرکز دارد.

در بحث سئو داخلی هدف اصلی تولید محتوای یونیک و کاربردی است تا به گوگل و سایر موتور های جستجو این پیام را برسانیم که وبسایتی فعال و مفید برای کاربران ایجاد کردیم. اما در سئو خارجی می خواهیم کاربران را به کمک ابزار های مختلف به سمت سایت خود جذب کنیم تا بازدید و ترافیک وبسایت را افزایش دهیم.

تفاوت های سئو خارجی و داخلی | بیا و یادبگیر
تفاوت های سئو خارجی و داخلی | بیا و یادبگیر

مزایای استفاده از سئو خارجی

سئو خارجی مزیت های فراوانی دارد، اما اکثرا به خاطر هزینه بردار بودن آن مورد استقبال قرار نمی گیرد. اما اگر بدانید که می تواند چه کمک بزرگی به سایت شما و کسب درآمد آن بکند حتما توجه بیشتری به آن می کنید. در ادامه ی این بخش شما را با گوشه ای از مزیت های سئو خارجی آشنا می کنیم تا از میزان اهمیت آن برای یک وبسایت آگاه شوید.

  • اعتبار بیشتر

سئو خارجی اعتبار یک کسب و کار را در فضای وب افزایش می دهد. هر چه این اعتبار بیشتر باشد ارزش آن وبسایت در نگاه گوگل بیشتر می شود و آن را به یک سایت مرجع و معتبر تبدیل می کند و آن را در صفحه ی اول خود نگهداری می کند. چرا که گوگل می خواهد بهترین خدمات را به کاربران خود ارائه دهد و وبسایت های معتبر یک راه مناسب برای این مهم هستند.

  • رتبه ی بهتر

سئو خارجی می تواند رتبه یک سایت را در گوگل بهبود دهد. هر چه وبسایت های بیشتری کسب و کار شما را به کاربرانشان معرفی کنند افراد بیشتری برای استفاده از خدمات شما به وبسایت مراجعه می کنند و هر چه بازدید کننده ی بیشتری وارد سایت شود، رتبه ی آن در گوگل نیز بهتر می شود.

  • بازدید بیشتر

در این بخش می خواهم کمی از شما همراهان همیشگی بیا و یادبگیر کمک بگیرم. تصور کنید برای خرید محصولی در اینتزنت جستجو می کنید و نتایجی به شما نمایش داده می شود. حالا کدام وبسایت ها را برای خرید محصول باز می کنید؟

طبق آمار 95 درصد از کاربران گوگل از 5 وبسایت ابتدایی نتایج جستجو برای رسیدن به هدف خود استفاده می کنند. پس اگر در حوزه ی کسب و کار خود جزو این 5 وبسایت باشید بازدید وبسایت شما بیشتر می شود و در راستای آن فروش بهتری را نیز تجربه خواهید کرد.

مزایای استفاده از سئو خارجی | بیا و یادبگیر
مزایای استفاده از سئو خارجی | بیا و یادبگیر

مهم ترین فاکتور های سئو خارجی

در این بخش قصد داریم روش هایی را به شما همراهان وبسایت بیا و یادبگیر آموزش دهیم که به کمک آن ها بتوانید سئو خارجی سایت خود را به بهترین نحوه بهینه کنید. روش هایی که طبق تجربه تیم آموزش سئو می توانند بهترین تاثیر را روی سئو خارجی کی سایت بگذارند.

  • شبکه های اجتماعی

در دنیای امروز کمتر کسی را می توان پیدا کرد که از شبکه های اجتماعی استفاده نکند. به دلیل حجم گسترده ای از کاربران که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، این پلتفرم های می تواند یک محیط مناسب برای انجام تکنیک های سئو خارجی باشد.

البته باید در نظر داشته باشید که هر شبکه اجتماعی ارزش سرمایه گذاری و وقت صرف کردن را ندارد. بهترین شبکه های اجتماعی آن هایی هستند که کاربران بیشتری از آن ها استفاده می کنند با اگر بخواهیم بهتر بگوییم، مطرح تر هستند.

از جمله بهترین شبکه های اجتماعی که برای سئو خارجی می توانید از آن ها استفاده کنید فیسبوک، توییتر، یوتیوب و اینستاگرام (کمتر از سایرین) هستند که روزانه کاربران قابل توجهی از آن ها استفاده می کنند.

  • رپرتاژ آگهی

یکی از پر کاربرد ترین روش های برای داشتن یک سئو خارجی معرکه استفاده از رپرتاژ آگهی است. رپرتاژ آگهی یک نوع تبلیغ متنی، تصویری یا ویدیویی از خدمات و سرویس هایی است که توسط سایت شما ارائه می شود.

این شکل محتوا ها را تولید کنید و در وبسایت هایی که خدمات مشابهی ارائه می دهند یا وبسایت هایی که رپرتاژ آگهی قبول می کنند قرار دهید تا از طریق آن ها ترافیک بیشتری به سمت وبسایت شما سرازیر شود.

  • پست مهمان

یکی دیگر از روش های بسیار جالب سئو خارجی استفاده از پست مهمان است. پست مهمان یکی از روش هایی است که چند وقتی است بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و رفته رفته افراد بیشتری را به خود جذب می کند.

در این روش تنها کافی است یک مقاله جامع و کامل در خصوص یک مطلب مرتبط با محتوا های سایت خود بنویسید و آن را در ازای دریافت بک لینک به وبسایت های دیگر ارائه دهید. در مقایسه با رپرتاژ آگهی این فاکتور هزینه ای ندارد و یکی از بی دردسر ترین روش ها برای بهینه سازی خارجی سایت است.

مهم ترین فاکتور های سئو خارجی | بیا و یادبگیر
مهم ترین فاکتور های سئو خارجی | بیا و یادبگیر
  • انفلوئنسر مارکتینگ

یوتیوب، اینستاگرام، تیکتاک، امروزه شغل جدیدی به نام اینفوئنسر را به وجود آورده اند. اینفلوئنسر به افرادی گفته می شود که مشهور و معروف نیستند اما دنبال کننده های فروانی دارند و افراد زیادی محتوا های آن ها را تماشا می کنند.

همکاری با این افراد یکی از بهترین راه ها برای داشتن یک سئو خارجی مناسب است. با کمک اینفلوئنسر ها برند خود را در شبکه های اجتماعی بر سر زبان ها بیندازید و به صورت نرم و آرام ترافیک را به سمت وبسایت خود هدایت کنید.

  • پادکست ها

پادکست ها یا محتوا های شنیداری روشی دیگر برای بهبود سئو خارجی هستند. تصور کنید چه اتفاقی رخ می دهد اگر، یک پادکست که میلیون ها شنونده دارد از خدمات و محصولاتی که شما در وبسایت خود ارائه می دهید صحبت کند و آن ها را به شنونده های خود معرفی کند.

میلیون ها نفر دست کم برای دیدن و بررسی خدمات هم که شده وارد سایت شما می شوند و نگاهی کوتاه به بخش های مختلف سایت شما می کنند. همین امر باعث افزایش بازدید می شود و ترافیک قابل توجهی به سمت وبسایت شما سرازیر می شود.

  • تبلیغات کلیکی

یکی از بهترین روش های برای بهبود سئو خارجی سایت استفاده از تبلیغات کلیکی است. امروزه پلتفرم های بسیاری در ازای دریافت مبلغی ناچیز تبلیغی از وبسایت شما را در سایت های متعدد منتشر می کنند و باعث می شوند تا سیل عظیمی از کاربران راهی وبسایت شما شوند.

  • تبلیغات گوگل

تبلیغات در دنیای اینترنت به قدری در سئو خارجی تاثیر گذار است که گوگل نیز از آن غافل نشده و بخشی از تمرکز خود را روی آن قرار داده است. گوگل ادز نامی است که که گوگل به وبسایت تبلیغاتی خود اختصاص داده و با استفاده از آن به کسب درآمد می پردازد.

تبلیغات گوگل یکی از بهترین روش ها برای بهبود سئو خارجی است و می تواند مخاطبین بسیاری را به سمت سایت شما جذب کند. دلیل آن هم این است که وقتی از تبلیغات گوگل برای سئو خارجی سایت استفاده می کنید، گوگل وبسایت شما را به رنک 1 انتقال می دهد و اجازه دیده شدن بیشتر و بهتر سایت شما را می دهد.

مهم ترین فاکتور های سئو خارجی | بیا و یادبگیر
مهم ترین فاکتور های سئو خارجی | بیا و یادبگیر
کلام آخر

تیم آموزش سئو بیا و یادبگیر در این مقاله تلاش کرده تا شما را با گوشه ای از ترفند های سئو خارجی آشنا کند و روش های پر کاربرد و موثر در این زمینه را به شما معرفی کند. توجه داشته باشید که سئو داخلی و سئو تکنیکال باید از روز اول شروع به کار سایت انجام بگیرند، اما برای سئو خارجی نیاز است کمی صبر کنید تا دست کم 6 ماه از شروع به کار سایت گذشته باشد.

فراموش نکنید که اگر می خواهید در حوزه ی کسب و کار خود در بستر اینترنت در بالا ترین و بهترین موقعیت ممکن قرار بگیرد باید سئو خارجی را برای وبسایت خود را به خوبی پوشش دهید.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

سئو داخلی