تبلیغات گوگل | بیا و یادبگیر

تبلیغات گوگل

تا پیش از این و در آموزش های قبلی که در این سایت برای شما عزیزان قرار دادیم، بیشتر از تاثیر سئو در بهبود رتبه ی سایت گفتیم. اما در این مقاله قصد داریم تا کمی از بحث بهینه سازی فاصله بگیریم و به روش های دیگر نگاهی بیندازیم. روش هایی که گوگل آن را با عنوان تبلیغات گوگل پیش روی صاحبان و مدیران وبسایت ها قرار داده تا ترافیک بیشتری را جذب سایت خود کنند.

تبلیغات گوگل یا گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز نام سرویس تبلیغاتی گوگل است که این موتور جستجوی قدرتمند برای افزایش ترافیک و بازدید بیشتر وبسایت ها در اختیار مدیران سایت ها قرار داده است. به عبارت دیگر می توان گفت این سرویس کمکی از سوی گوگل برای بازاریابی هر چه بهتر محصولات و خدماتی است که توسط یک سایت ارائه می شود.

تبلیغات گوگل یا گوگل ادز چیست؟ | بیا و یادبگیر
تبلیغات گوگل یا گوگل ادز چیست؟ | بیا و یادبگیر

چرا تبلیغات گوگل

به طور کلی تبلیغات نقش به سزایی در معرفی و برندسازی کسب و کار های کوچک و بزرگ دارند و می توانند میزان درآمد یک وبسایت را چندین و چند برابر کنند. اما به دلیل هزینه ای که برای انجام آن لازم است اکثر صاحبان سرمایه و مدیران وبسایت ها ترجیح می دهند تا تبلیغات خود را به مطمئن ترین سرویس ها بسپارند.

این روز ها وبسایت های بسیاری به ارائه سرویس های مختلف تبلیغات می پردازند و به شکل های مختلف به کسب و کار هایی که در بستر اینترنت در حال فعالیت هستند کمک می کنند تا سود بیشتری را به دست آورند. اما شکی در آن نیست که مطمئن ترین و بهترین نوع تبلیغات مخصوص گوگل است.

زمانی که یک وبسایت از گوگل ادوردز استفاده می کند، مستقیما به رنک یک گوگل انتقال پیدا می کند و ترافیک بسیاری به سمت آن روانه می شود. این فرایند تا زمانی که بسته ی تبلیغاتی گوگل فعال باشد ادامه می یابد و بعد از اتمام بسته وبسایت جایگاه بهتری را در گوگل خواهد داشت.

چرا تبلیغات گوگل | بیا و یادبگیر
چرا تبلیغات گوگل | بیا و یادبگیر

نحوه ی کار تبلیغات گوگل

نحوه ی کار گوگل ادورز مانند تبلیغات کلیکی (Pay Per Click) است. یعنی به ازای هر کلیکی که روی یکی از لینک های مشخص شده در سرویس تبلیغاتی گوگل انجام می شود، مبلغی از حساب درخواست دهنده کم می شود. این روند تا زمانی که شارژ در حساب موجود باشد ادامه پیدا می کند.

نحوه ی کار تبلیغات گوگل | بیا و یادبگیر
نحوه ی کار تبلیغات گوگل | بیا و یادبگیر

تفاوت تبلیغات گوگل با سایر تبلیغات

تفاوت های بسیاری بین سرویس تبلیغاتی گوگل با سایر ارائه دهنده های تبلیغات است. اما شاید بزرگ ترین مزیتی که استفاده از تبلیغات گوگل دارد این باشد که، گوگل شما را در عبارت کلیدی درخواست شده به رتبه ی 1 در صفحه ی اول خود انتقال می دهد و به افزایش ترافیک یک سایت کمک شایانی می کند.

در صورتی که وبسایت هایی که ارائه دهنده ی خدمات تبلیغات کلیکی هستند تنها با قرار دادن بنر های تبلیغاتی شما در وبسایت های پر بازدید تلاش می کنند تا کاربران را با خدمات وبسایت شما آشنا کنند.

تفاوت تبلیغات گوگل با سئو

شاید خیلی از شما همراهان بیا و یادبگیر این سوال را در ذهن خود داشته باشید که آیا می توان به جای سئو از سرویس تبلیغاتی گوگل استفاده کرد یا این که کدام یک از این دو برای فروش بیشتر و بهتر یک کسب و کار مناسب است؟

در پاسخ به این پرسش ها باید گفت که سئو نیاز اصلی هر وبسایتی برای بقا در اینترنت است. اما گوگل ادز یک نیروی کمکی و یک شتاب دهنده ی موقتی است که می تواند به افزایش بازدید یک وبسایت کمک کند.

سئو باید از لحظه ی اولی که یک سایت ایجاد می شود انجام بگیرد، اما برای استفاده از تبلیغات گوگل نیاز است تا کمی محتوا مناسب و حرفه ای داخل سایت قرار بگیرد و بعد در زمان مناسب از این سرویس گوگل استفاده شود.

سئو نیاز به تولید محتوا حرفه ای، استفاده از عبارات کلیدی، آنالیز و تحلیل داده ها دارد، اما برای استفاده از سرویس تبلیغاتی گوگل تنها لازم است نوع پکیج مد نظر خود را انتخاب و هزینه ی آن را پرداخت کنید تا برای مدت زمانی مشخصی بتوانید از خدمات گوگل بهرهمند شوید.

تفاوت تبلیغات گوگل با سئو | بیا و یادبگیر
تفاوت تبلیغات گوگل با سئو | بیا و یادبگیر

بهترین زمان استفاده از تبلیغات گوگل

برای این که بتوانید از گوگل ادز بهترین استفاده را داشته باشید و بتوانید تحولی اساسی در ترافیک وبسایت خود ایجاد کنید باید استراتژی مناسبی داشته باشید و در مناسب ترین زمان از این ابزار قدرتمند گوگل استفاده کنید.

تیم آموزش سئو بیا و یادبگیر در ادامه ی این بخش چند مورد از مناسب ترین زمان های استفاده از تبلیغات گوگل را که طبق تجربه چندین ساله و آنالیز سایت های متفاوت متوجه شده برای شما بازگو می کند تا توانید با استفاده از این سرویس تبلیغاتی جذاب فروش و بازدید سایت خود را چند برابر کنید.

بهترین زمان استفاده از تبلیغات گوگل | بیا و یادبگیر
بهترین زمان استفاده از تبلیغات گوگل | بیا و یادبگیر
  • سرمایه گذاری کوتاه مدت

تصور کنید که مالک یک سایت فروشگاهی هستید و محصولی خاص (لباس فصل سرما) به دست شما رسیده که مخصوص فصل است و باید به سرعت به فروش برود. این جا است که دیگر سئو به تنهایی کارساز نیست و نیاز به ابزاری است که به سرعت وبسایت شما را به صفحه ی اصلی گوگل انتقال دهد.

در این زمان به خصوص می توانید با بهره گیری از تبلیغات گوگل به سرعت در عبارت مورد نظر خود به صفحه ابتدایی گوگل انتقال پیدا کنید و محصول مورد نظر خود را به فروش برسانید و با اتمام کار به راحتی از آن خارج شوید.

  • رشد کسب و کار

شاید شنیده باشید یا ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که علارقم کار حرفه ای روی سایت و تولید محتوای درجه ی 1، نتیجه ی دلخواه شما حاصل نمی شود و جایگاه خوبی در موتور جستجوی گوگل ندارید. در این زمان یکی از پیشنهادات اکثر تیم های سئو کار در دنیا استفاده از گوگل ادوردز است.

زمانی که محتوا، محصولات و خدمات خود را به صورت حرفه ای روی سایت خود قرار دادید می توانید برای افزایش بازدید و جذب ترافیک حداکثری از گوگل کمک بگیرید.

  • شروع یک کسب و کار جدید

شروع یک کسب و کار همیشه با مشکلات مختلف و متعددی همراه است و نتیجه نگرفتن آن می تواند منجر به نا امیدی شود. به خصوص امر سئو و بهبود رتبه ی سایت که زمان بر است و صبر و تحمل بسیاری را می طلبد.

استفاده از تبلیغات گوگل برای سایت های تازه تاسیس می تواند یک پوش مناسب برای اخذ جایگاه بهتر در گوگل باشد. البته به شرط آن که دست کم 6 ماه از زمان ایجاد سایت گذشته باشد و تعداد قابل توجهی محتوا یا محصول در آن قرار داده شده باشد.

  • بررسی رفتار کاربران و رقبا

استفاده از تبلیغات گوگل همیشه هم به یک دلیل خاص نیست و گاهی به صلاح دید مدیر سایت یا کارشناس سئو انجام می شود. تیم سئو سایت همواره در حال بررسی رفتار کاربران و رقبای خود هستند و با توجه به عملکرد آن ها تصمیم به استفاده از سرویس تبلیغ گوگل می گیرند.

چطور متوجه شویم یک سایت از گوگل ادز استفاده کرده است؟

گوگل وسایت هایی که با استفاده از گوگل ادز به صفحات ابتدایی می روند را با نماد (Ad) به کاربران خود نمایش می دهد. این نماد پیش از آدرس سایت در نتایج جستجو نمایش داده می شود و نشان دهنده ی این است که سایت از تبلیغات گوگل استفاده کرده است.

چطور متوجه شویم یک سایت از گوگل ادز استفاده کرده است؟ | بیا و یادبگیر
چطور متوجه شویم یک سایت از گوگل ادز استفاده کرده است؟ | بیا و یادبگیر

چطور از تبلیغات گوگل استفاده کنیم؟

استفاده از سرویس تبلیغات گوگل بسیار ساده است و هر فردی می تواند به راحتی از آن استفاده کند و کسب و کار خود را در دنیای اینترنت به همگان معرفی کند. تنها کافی است عبارت google ads را در گوگل جستجو کنید و وارد سایت شوید و یک حساب کاربری ایجاد کنید تا بتوانید از خدمات این ابزار حرفه ای بهرهمند شوید.

البته برای استفاده از وسایت اصلی نیاز است که حتما یک حساب ارزی داشته باشید تا بتوانید سرویس دلخواه خود را خریداری کنید. در صورتی که حساب ارزی ندارید، اما می خواهید از این سرویس برای وبسایت خود استفاده کنید، می توانید از وبسایت های واسط فارسی زبان کمک بگیرید.

این روز ها به دلیل استقبال زیاد از تبلیغات گوگل، وبسایت های فارسی زبان مختلفی اقدام به ارائه خدمات گوگل ادز می کنند که می توانید به راحتی و با مراجعه به آن ها سرویس مورد نظر خود را انتخاب کنید و به سادگی از طریق بانک های داخلی هزینه ی آن را پرداخت کنید.

کلام آخر

سئو ارگانیک (سئو کلاه سفید) تنها راه رسیدن به صفحه اول گوگل به صورت صحیح و بدون ریسک پنالتی شدن است و استفاده از روش های دیگر ریسک بسته شدن یک وبسایت برای همیشه را دارد. در کنار سئو ارگانیک اما بعضی اوقات لازم است از ابزار های دیگر مثل تبلیغات که گوگل بهترین نوع آن را ارائه می دهد استفاده کرد.

گوگل ادز ابزار سئو نیست، اما می تواند یک پوش مناسب برای سئو باشد و در کسب رتبه ی بهتر در موتور های جستجو موثر باشد. لذا توصیه می شود آن را جایگزین سئو نکنید از بهینه سازی صحیح سایت برای موتور های جستجو غافل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

تاثیر گرافیک سایت در سئو
بررسی وبسایت رقبا