محتوای همیشه سبز | بیا و یادبگیر

محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز به هر گونه محتوای نوشتاری، تصویری، ویدیویی و صوتی گفته می شود که با هدف پاسخ به سوالات و نیاز های کاربران در دراز مدت، تولید می شود.

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز یا محتوای سبز به گونه ای خاص از محتوا گفته می شود که تاریخ انقضا ندارد. یعنی گذر زمان تاثیری بر ارزش اطلاعات آن نمی گذارد و هیچگاه قدیمی و به درد نخور نمی شود. همواره برای کاربران مفید است و مطالب موجود در آن می تواند پاسخگوی سوالات و پرسش های نسل های مختلف بشر باشد.

برای این که بحث بچرخد و شما دوستان و همراهان عزیز بیا و یادبگیر هم بهتر متوجه معنا و مفهوم عبارت محتوای همیشه سبز شوید اجازه دهید تا با ارائه ی چند مثال به طور کامل این موضوع را ملکه ی ذهنتان کنیم. به جملات زیر دقت کنید.

  1. مارتین کوپر در سال 1973 اولین تلفن همراه را اختراع کرد.
  2. در طی هفته ی گذشته قیمت دلا از مرز 50 هزار تومان هم عبور کرد.

جمله اول یک محتوای سبز است. چرا که هر فردی در هر زمانی که آن را بخواند می تواند متوجه اطلاعاتی شود که جزوی از تاریخ است و قرار نیست که هیچ وقت تغییر پیدا کند.

اما جمله ی دوم، به دلیل این که امکان تغییر آن در طی زمان وجود دارد نمی توان از آن به عنوان یک محتوای سبز یاد کرد. چرا که احتمال کمتر یا بیشتر شدن قیمت دلار در لحظه وجود دارد.

محتوای همیشه سبز چیست؟ | بیا و یادبگیر
محتوای همیشه سبز چیست؟ | بیا و یادبگیر

هدف از تولید محتوای همیشه سبز چیست؟

مانند هر محتوای دیگری، محتوای همیشه سبز هم برای دستیابی به اهدافی خاص تولید می شود. اهدافی که به واسطه ی آن ها می توان یک کسب و کار آنلاین را به قله ی نتایج جستجو رساند و مخاطبینش را به مشتری تبدیل کرد. از جمله ی این اهداف عبارتند از:

  • برقراری ارتباط بهتر با کاربران

از جمله مهم ترین اهداف تولید محتوای همیشه سبز برقراری ارتباط بهتر با کاربران است. چرا که این گونه از محتوا دارای ساختار استانداردی است که تمامی کاربران می توانند با یک نگاه به راحتی متوجه مفهومش بشوند و از مطالب موجود در آن برای رفع نیاز های خود استفاده کنند.

  • افزایش بازدید و ترافیک

برخلاف محتوای های غیر سبز و موقتی که بعد از مدتی ارزش خود را از دست می دهند و دیگر کسی برای بازدید از آن ها اقدام نمی کند. محتوای های سبز می توانند در طولانی مدت میزان بازدید و ترافیک وبسایت شما را افزایش دهند. در نتیجه دیگر نیاز به تولید محتوا به صورت 24 ساعته نخواهید داشت.

  • بهبود جایگاه در نتایج جستجو

با بالا رفتن میزان بازدید و ترافیک، به طور اتوماتیک جایگاه وبسایت شما هم در نتایج جستجو بهتر و بهتر می شود و شانس بیشتری برای حضور در صفحات ابتدایی و رتبه های برتر سرچ انجین ها خواهید داشت.

  • برندسازی بهتر

بدون شک محتوا های سبز می توانند در برندسازی و معرفی کسب و کار آنلاین شما به کاربران هم نقش موثر تری داشته باشند و فرایند صعود به قله ی نتایج جستجو را برایتان ساده تر کنند.

  • دریافت بک لینک

یک محتوای همیشه سبز می تواند حتی تا سال ها بعد از انتشار هم لینک دریافت کند. در نتیجه تولید چنین محتوا هایی می تواند در کسب رتبه ی بهتر یک وبسایت در نتایج جستجو موثر باشد و سبب پیشرفت و محبوبیت آن در میان موتور های جستجو شود.

هدف از تولید محتوای همیشه سبز چیست؟ | بیا و یادبگیر
هدف از تولید محتوای همیشه سبز چیست؟ | بیا و یادبگیر

آیا تمامی محتوای هایی که تولید می کنیم باید سبز باشند؟

قطعا نه، اگر چه تولید محتوا های همیشه سبز می تواند منجر به رشد و ترقی یک وبسایت شود اما این که تصور کنیم که برای رسیدن به صفحات ابتدایی نتایج جستجو باید فقط محتوای سبز تولید کنیم، تفکری کاملا اشتباه است.

فرایند تولید محتوای همیشه سبز بسته به نوع فعالیت و نیاز کاربران یک سایت انجام می گیرد. در نتیجه گاهی ممکن است تنها نیاز به تولید محتوای همیشه سبز داشته باشیم و گاهی هم لازم باشد تا به سراغ محتوا های غیر سبز برویم.

به عنوان مثال یک وبسایت خبری را در نظر بگیرید که هر روز باید ده ها و یا شاید صد ها خبر مختلف را منتشر کند. اخباری که تمامی آن ها اعتباری محدود دارند و ارزششان تنها چند روز، چند هفته و یا چند ماه است.

حالا اگر شما مدیر چنین سایتی باشید، ریسک تولید محتوا های همیشه سبز را می پذیرید؟ قطعا نه، چرا که کاربرانی که به وبسایت شما مراجعه می کنند فقط و فقط به دنبال اخبار روزانه هستند و کاری به دیگر عناوین محتوایی ندارند.

آیا تمامی محتوای هایی که تولید می کنیم باید سبز باشند؟ | بیا و یادبگیر
آیا تمامی محتوای هایی که تولید می کنیم باید سبز باشند؟ | بیا و یادبگیر

چطور یک محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟

تولید محتوای همیشه سبز اصلا کار سخت و پیچیده نیست و حتی می توان گفت که اکثر مراحل تولید آن دقیقا مشابه با تولید یک محتوای معمولی یا یک محتوای سئو شده است. اما در این میان رعایت برخی نکات لازمه ی تولید این گونه ی خاص از محتوا است که می توانید در ادامه ی این بخش با تمامی آن ها آشنا شوید.

  • انتخاب یک عنوان حول یک کلمه کلیدی با میزان سرچ بالا

همان طور که در بخش قبل به آن اشار کردیم، از جمله اهداف اصلی تولید محتوای همیشه سبز هدایت کاربران به سمت وبسایت ها و همچنین افزایش ترافیک آن ها است. در نتیجه در اولین قدم برای تولید چنین محتوایی باید عنوان و کلمه کلیدیی را انتخاب کنید که میزان سرچ آن بالا باشد.

  • انتخاب یک فرمت سبز

بعد از انتخاب عنوان و کلمه کلیدی باید فرمت یا ساختار نوشته ی خود را انتخاب کنید. به طور معمول تمامی فرمت ها و قالب های نوشتاری می توانند سبز باشند اما اگر بخواهیم چند نمونه از فرمت های سبز را معرفی کنیم می توانیم به فرمت های آموزشی، فرمت های راهنما، چک لیست ها و از این دست موارد اشاره کنیم.

به عنوان مثال مقاله ای که در رابطه با آموزش استفاده از نرم افزار فتوشاپ تولید می شود فرمتی آموزشی و محتوایی که با عنوان راهنمای از بین بردن ویروس های کامپیوتری نوشته می شود فرمت راهنما دارد.

  • عدم درج تاریخ در عنوان و متن

از درج تاریخ در متن و عنوان محتوای همیشه سبز پرهیز کنید. چون با گذر زمان نوشته ی شما از دید کاربر قدیمی و تاریخ مصرف گذشته به نظر می رسند و شانس بازدید از آن کمتر و کمتر می شود.

  • انتشار به عنوان محتوای جدید (آپدیت)

هر محتوای سبزی نیاز به آپدیت یا به روز رسانی دارد تا بتواند در گذر زمان پاسخگوی نیاز های کاربران باشد. پس اگر احساس می کنید که بخشی از متن محتوای سبز شما بی اثر یا کم اثر شده و یا تعدادی از تصاویرش قدیمی به نظر می رسند، با یک به روز رسانی دوباره آن را جذاب کنید.

فراموش نکنید که بعد از هر بار آپدیت هم حتما تاریخ انتشار آن را به روز کنید تا دوباره به صدر مقالات وبلاگ بازگردد و مخاطبین شما بتوانند از مطالب موجود در آن بهرهمند شوند.

چطور یک محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟ | بیا و یادبگیر
چطور یک محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟ | بیا و یادبگیر

چرا باید محتوای سبز تولید کنیم؟

در پاسخ به این سوال که اصلا چرا باید اقدام به تولید محتوای همیشه سبز کنیم می توان پاسخ های مختلفی داد و ساعت ها در مورد آن بحث و گفتگو کرد. اما عموم تولید کنندگان محتوا 3 دلیل عمده برای تولید محتوای همیشه سبز دارند که عبارتند از:

  1. تولید محتوای همیشه سبز شانس جذب مخاطبین را افزایش می دهد و فرایند صعود یک وبسایت به صفحات ابتدایی نتایج جستجو را سرعت می بخشد.
  2. با تولید محتوای همیشه سبز می توان تا سال های سال میزان بازدید و ترافیک قابل قبولی به دست آورد و به رتبه های برتر نتایج جستجو رسید.
  3. محتوا های همیشه سبز شانس بیشتری برای دریافت بک لینک از سایت های نو پا و وبلاگ ها دارند و می توانند منجر به رشد کسب و کار آنلاین شما در بستر اینترنت شوند.
چرا باید محتوای سبز تولید کنیم؟ | بیا و یادبگیر
چرا باید محتوای سبز تولید کنیم؟ | بیا و یادبگیر

5 ایده ی عالی برای تولید محتوای همیشه سبز

بدون شک با توضیحاتی که تا به این جای کار مطرح شد کلی ایده ی عالی برای تولید محتوای سبز به ذهنتان رسیده و در حال لحظه شماری برای پیاده سازی آن ها هستید اما اگر کمی صبر داشته باشید می توانید چند ایده ی جذاب هم از تیم آموزش تولید محتوا بیا و یادبگیر بشنوید.

  • محتوای آموزشی

محتوا های آموزشی از جمله محتوا های سبزی هستند که هم مخاطبین بسیاری دارند و هم می توانند تا مدت ها بعد از انتشار پاسخگوی پرسش های کاربران مختلف باشند.

  • محتوای تاریخی

محتوا های تاریخی هم از دیگر محتوا های سبزی هستند که طرفداران بسیاری دارند و مطالعه ی آن ها برای بسیاری از کاربران نوعی تفریح به حساب می آید.

  • دستور پخت آشپزی

اگر آشپز ماهری هستید یا به این رسته ی کاری علاقه مندید می توانید با تولید محتوا هایی در خصوص طبخ غذا های مختلف ایرانی و خارجی محتوا های همیشه سبز بسیاری تولید کنید.

  • محتوای راهنما

محتوا های راهنما هم به نوعی محتوای سبز هستند و می توانند تا سال ها بعد از منتشر شدن عمل جذب کاربر را به خوبی انجام دهند. به عنوان مثال بسیاری از کاربرانی که تصمیم به نصب ویندوز روی کامپیوتر خود می گیرند به دنبال راهنمای گام به گامی می گردند که آن ها را در تمامی طول مسیر همراهی کند.

  • کتاب های الکترونیکی

این نوع از محتوای همیشه سبز هم طرفداران مخصوص به خود را دارد و می تواند نظر افرادی که علاقه مند به مطالعه ی نسخه های الکترونیکی کتاب ها هستند را به خود جلب کند.

5 ایده ی عالی برای تولید محتوای همیشه سبز | بیا و یادبگیر
5 ایده ی عالی برای تولید محتوای همیشه سبز | بیا و یادبگیر
کلام آخر

ابن بود تمامی آن چیزی که برای تولید یک محتوای همیشه سبز به آن نیاز داشتید. تمامی نکات، نحوه ی تولید، علل اهمیت، همه و همه، حالا دیگر ابزاری قدرتمند در دست دارید که به کمک آن می توانید وبسایتتان را به رتبه ی یک نتایج جستجو برسانید.

اما در ادامه ی این مجموعه ی آموزشی، به سراغ محتوای وایرال و نحوه ی تولید آن می رویم و یاد می گیریم که چطور با کمک تولید محتوای های ویروسی میزان بازدید یک وبسایت را افزایش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

چطور یک محتوای سئو شده تولید کنیم؟
محتوای وایرال